среда, 4. септембар 2013.

zlatne rukavice

Kada su Jezuiti
izbacili fudbal
sa mog univerziteta
odabrao sam da
treniram boks.

Sveštenik
iz uprave
pitao je
da li me zanima
Zlatna rukavica.

Rekao je da sam
bogom dani talenat.
Doveli su profija.
Pokazao mi je neke kombinacije
da pojača moju desnicu.

Do turnira
ubacili su me u formu
da mogu da radim trideset rundi
na takmičenju sa po tri runde
protiv boraca van forme

fabričkih radnika
ili klinaca iz straćara.
Nisam se ni oznojio
u pobedi na regionalnom turniru,
ali sam slomio desnu ruku.


Sveštenik mi je
ubrizgao novokain
da treniram za nacionalno prvenstvo.
Nisam mogao ni olovku da držim.
Zašto bih nastavio?

Sveštenik je rekao
univerzitetu treba sportski heroj.
Po izbacivanju fudbala
preosvećeni su održavali nivo
donacija za nove programe.

Pop mi reče
da moram to da uradim
za njega,
za Devicu Mariju,
za Sveto Srce.

Odustao sam.
Nisam nikada došao do nacionalne titule
zato što
ne verujem u

verske ratove.

Pol Polanski

* pored svojih pesama, kratkih priča, zapisa i fotografija, od danas počinjem sa objavljivanjem prevoda na svom blogu. Ovo je pesma Pola Polanskog iz knjige "Bokserske pesme" koju sam, pored još jedne njegove knjige, preveo preko leta. Zbog upečatljivih pesama i njihovog sjajnog autora po prvi put sam se ozbiljno upustio u prevođenje. Poštovanje za dragog prijatelja Pola i njegove pesme zbog kojih sam se uopšte odlučio na sve ovo - prvo da prevodim, a onda da te prevode i objavljujem.

Нема коментара: